دریافت خسارت

نحوه ارائه خدمات مربوط به بیمه‌نامه درمان گروهی و چگونگی دریافت خسارت به شرح زیر است:

شرکت بیمه کوثر به منظور سرعت بخشیدن و سهولت ثبت نام بیمه شدگان محترم اقدام به حذف کارت بیمه مکمل درمان نموده و همه خدمات خود را از طریق کارت ملی و با صدور معرفی نامه بیمارستان ارائه می‌دهد، ضمناً بیمه کوثر به عنوان اولین شرکت بیمه کشور اقدام به طراحی و ساخت کیوسک خدمات بیمه‌ای نموده است که در حال حاضر در استان‌های مختلف کشور نصب گردیده و ارائه خدمات صدور معرفی نامه خود را به صورت 24 ساعته آغاز نموده و در ادامه در دیگر بیمارستانها و مراکز درمانی استان‌ها نیز نصب خواهد گردید .

به منظور رفاه حال و تکریم بیمه شدگان محترم و عدم مراجعه این عزیزان جهت دریافت خدمات درمانی ، و نیز عدم دریافت معرفی نامه جهت خدمات دندانپزشکی ، کارت ملی به عنوان سند شناسایی، مورد تائید شرکت بیمه گر می‌باشد.

این امر بدین صورت است که بیمه شده محترم فقط با در دست داشتن کارت ملی خود به مراکز طرف قرارداد با بیمه کوثر مراجعه نموده و خدمات مورد نیاز دندانپزشکی را دریافت می‌نماید .

بیمه شده عزیز با ارسال پیامک (کد ملی ده رقمی *1) به شماره پیامک 02189382 می‌تواند از صحت بیمه شدن خود توسط بیمه کوثر اطلاع پیدا کرده و استعلام پوشش بیمه‌ای خود را دریافت نماید.

بیمه شده گرامی می‌تواند با مراجعه به سامانه استعلام بیمه کوثر و جستجو کد ملی خود، از پوشش بیمه‌ای خود اطمینان پیدا کرده و موارد پوشش را طبق ضوابط قرارداد مشاهده نماید. در ادامه ایشان می‌توانند در همین صفحه، خسارات دریافتی خود از بیمه کوثر را مشاهده و نظارتی بر عملکرد شرکت داشته باشند.

بیمه شده عزیز می‌توانند با در دست داشتن فقط کارت ملی و دستور پزشک مربوطه و مراجعه به مراکز مشخص شده بیمه کوثر، نسبت به دریافت معرفی نامه درمان اقدام نموده و با مراجعه به مراکز طرف قرارداد، خدمات مطلوب و مورد نظر خویش را دریافت نمایند.

مدارک لازم جهت صدور معرفی نامه :

-1  ارائه كارت ملی بیمار

-2 گواهی پزشك معالج بیمه شده مبنی بر نیاز به بستری ونوع بیماری یا عمل جراحی وی .

 -3كپی شناسنامه و دفترچه درمانی بیمه گر اولیه بیمه شده اصلی و بیمار .

-4 گواهی اشتغال به تحصیل برای فرزندان پسر تا 26 سال .

 -5اصل شناسنامه فرزندان دختر .

توجه : لازم به توضیح است كارت ملی بیمه شده اصلی و شناسنامه بیمه شده در هنگام پذیرش توسط بیمارستان‌ها و مراكز پاراكلینیكی طرف قرارداد مورد نیاز می‌باشد .

در صورت بستری شدن در سایر بیمارستان‌ها ( مراکز غیر طرف قرارداد ) ، پس از ترخیص و تسویه حساب ، نماینده آن شرکت کلیه مدارك بیمارستانی ممهور به مهر بیمارستان و گواهی پزشك را به نشانی تهران. خ وزرا , کوچه 18 ،پلاك 2 (شركت بیمه کوثر طبقه اول بخش درمان ) و در شهرستانها به شعب بیمه کوثر تحویل و سپس هزینه‌های فوق برابر با مفاد قرارداد بیمارستان هم درجه محاسبه و تأمین می‌گردد .

مدارک لازم جهت دریافت هزینه‌های پاراکلینیکی و سرپائی (آندوسکوپی، سونوگرافی، سی تی اسکن، ام آر‌ای و …)

1. اصل قبض (فاکتور) ممهور به مهر مرکز و صندوق

2. تصویر جواب

3. تصویر کارت ملی بیمار

4. حتی الامكان تصویر صفحه اول دفترچه بیمار

مدارک لازم برای تشکیل پرونده‌های بستری:

1- اصل صورت حسابهای بیمارستانی ممهور به مهر بیمارستان و صندوق

2- اصل صورت حساب پزشکان ممهور به مهر بیمارستان و صندوق

3- اصل گواهی پزشک معالج (در خصوص موارد جراحی گزارش اتاق عمل الزامی می‌باشد)

4- اصل گواهی بیهوشی یا برگه بیهوشی اتاق عمل و اصل قبوض یا ریز آزمایشات، رادیولوژی، سی تی اسکن و …

5- اصل نسخ دارویی، ریز لوازم مصرفی، فاکتور پروتزها (ممهور به مهر جراح مبنی بر استفاده پروتز)

6- تصویرصفحه اول دفترچه بیمار

7- تصویر كارت ملی بیمار

نکته: در مواردیکه بیمه شده جهت دریافت سهم بیمه گر اولیه به تأمین اجتماعی، خدمات درمانی یا سایر بیمه گر‌ها مراجعه نماید تصویر مدارک فوق ممهور به مهر بیمه گر اولیه و تصویر چک الزامی است. (مشروط به کسر سهم بیمه گر اولیه)

توجه :

از کارت ملی خود که حکم همان كارت گواهی بیمه درمان است مراقبت لازم به عمل آورید، زیرا در صورت فقدان کارت مذکور ارائه خدمات به بیمه شدگان محترم امکان پذیر نمی‌باشد .

جهت سهولت پرداخت خسارت ، شرکت بیمه کوثر با همکاری بانک مربوطه اقدام به صدور کارت الکترونیکی پرداخت خسارت به صورت رایگان برای هر سرپرست نموده ، که به این طریق خسارت به حساب سرپرست خانواده واریز گردیده و با ارسال پیامک به وی اطلاع رسانی می‌گردد ، لازم به ذکر می‌باشد این خدمت بسیاری از مشکلات پرداخت خسارت برای بیمه گذار و دریافت هزینه‌ها توسط بیمه شدگان ازجمله حذف صدور چک خسارت و نقد کردن آن توسط بیمه گذار و واریز به حساب بیمه شدگان را مرتفع می‌نماید .

بیمه گذار متهعد است صورتحساب هزینه‌های درمانی موضوع این قرارداد را 6 ماه از تاریخ انجام هزینه‌ها ی مربوطه در طول مدت اعتبار قرارداد و 3 ماه پس از انقضاء قرارداد تحویل بیمه کوثر نماید ، بدیهی است بعد از انقضاء این مدت بیمه کوثر هیچگونه تعهدی نسبت به پرداخت آن نخواهد داشت.

بیمه‌شدگانی كه به‌علت عدم‌امكان معالجه در داخل كشور با تشخیص پزشك معالج بیمه‌شده و با تأیید بیمه‌گر به خارج اعزام می‌گردند و یا هنگام مسافرت به خارج از كشور به‌دلیل فوریت‏های پزشكی نیاز به تشخیص و معالجه پیدا می‏كنند در صورتی که سفارت یا كنسولگری جمهوری اسلامی ایران در كشور مربوطه، صورت‌حساب‌های هزینه‌های پزشكی و بیمارستانی آنان را تأیید کند تا سقف هزینه‌های مورد تعهد بیمه‌گر مندرج در قرارداد پرداخت خواهد شد.در صورت عدم‌احراز هریك از موارد فوق، هزینه‌های انجام‌شده با‌توجه به بالاترین تعرفه مراكز درمانی طرف قرارداد بیمه‌گرمحاسبه و پرداخت می‌شود.

تبصره: میزان خسارت براساس نرخ ارز اعلام‌شده توسط بانك مركزی جمهوری اسلامی ایران در زمان ترخیص از بیمارستان محاسبه خواهد شد.

مراکز دریافت مدارک خسارت درمان

سرپرستی‌ها و نمایندگی‌های بیمه کوثر در سراسر کشور آماده دریافت مدارک خسارت بیمه‌های درمان گروهی هستند.

در تهران، علاوه بر سرپرستی استان، بیمه‌گذاران محترم می‌توانند مدارک خود را به نشانی «میدان آزادی، ابتدای جاده مخصوص، شهرک شهید فکوری (ورودی اصلی)، دفتر شرکت امید کوثر پارس تامین (ساتا)» تحویل دهند. این دفتر شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 تا 16 و پنجشنبه از ساعت 8 تا 12 آماده خدمت رسانی است.

  • کرج_کمالشهر_میدان شهرداری_ابتدای خ امام _ساختمان اداری پانیذ_واحد9
  • تلفن : 09128992016_02634726286
  • ایمیل : info@kinskaraj.com
×

سلام

سپاس از اعتماد شما

 

× گفتگو با ما